Ošetrenie koreňových kanálikov – endodoncia

Ošetrenie koreňových kanálikov “vytiahnutie nervov“ si všeobecne získali zlú povesť. Skutočnosť je taká, že je to bezbolestné ošetrenie pri, ktorom používame špičkové technológie ktoré minimalizujú neúspech a zaručujú maximálne pohodlie pacienta počas ošetrenia.

Endodontické ošetrenia môže zachrániť zub, ktorý je vážne infikovaný alebo pokazený. Keď diagnóza naznačuje potrebu liečby koreňových kanálikov, je našou prioritou duševná pohoda našich pacientov.

Každý pacient je maximálne informovaný o postupe pomocou rôznych vizualizácii

Tím DentalWhite zmení tento druh ošetrenia na relax v kresle pri dobrej hudbe!

ZNAKY A PRÍZNAKY

• Spontánna pulzujúca bolesť, aj keď nepijete a nejete
  • Bolesť, ktorá vás prebudí uprostred noci
  • Bolesť, ktorá sa stupňuje, keď je aplikovaný tlak na miesto, napríklad pri jedle
  • Zafarbenie zubov
  • Opuchy ďasien
  • Fistulácia v ďasnách
  • Extrémna citlivosť na chlad alebo teplo

Ignorovanie týchto príznakov alebo prejavov môže byť škodlivé pre zdravie ústnej dutiny a môže viesť k ďalším komplikáciám vrátane zvýšenej bolesti alebo abscesu zuba. Ak si nie ste istí niektorým zo symptómov, ktoré máte,  naplánujte si u nás konzultačný termín a radi Vám pomôžeme!

ČO OČAKÁVAŤ

U väčšiny pacientov je možné ošetrenie koreňových kanálikov pri jednej návšteve. Naše moderné lokálne anestetiká zabezpečujú, že zub aj postihnutá oblasť sú počas celého zákroku úplne necitlivé. Vo väčšine prípadov po ošetrení koreňových kanálikov doporučujeme zub ochrániť korunkou, aby sa zabránilo zlomeninám.

Ak bol váš zub vážnejšie infikovaný, aplikujeme Vám do kanálikov dezinfekciu na jeden alebo dva týždne ešte pred dokončením koreňového kanálika, aby sme mohli účinne dekontaminovať oblasť. Medzi ošetreniami sa použije dočasná výplň, aby bola oblasť sterilná.

PO DOKONČENÍ

Môžete pociťovať asi 5 dní podobné bolesti ako pred liečbou. Mali by ste sa vyhnúť na pár dní žuvaniu na tejto strane úst alebo kým neustúpi citlivosť. Je dôležité pamätať na to, že zuby s ošetrenými koreňovými kanálikmi majú tiež vyššie percento prasknutia. Preto doporučujeme zub ochrániť vysoko estetickou a mechanicky pevnou korunkou.